De docenten2018-09-22T16:48:57+00:00
Home » Jeugd » De docenten

De docenten

Lucy Brouwer

is docent circus, met specialisatie partner acrobatiek en luchtwerk! Tot haar eigen leraren behoorden het beroemde acrobatenduo Connie en Julia Osmani en Det Rijven van Stichting Stapel. Met haar eerste akrobatiekpartner Wiebren Wouda, (docent Codarts, circusopleiding Rotterdam) heeft ze veel samengewerkt, getraind en acts gemaakt! Momenteel traint ze wekelijks met Frits de Jong (ijsmantrainer)
Luchtacrobatiek heeft ze geleerd van les filles du Nord; Anne Harmsen en Barbera Biloe en vliegende trapeze bij de circusschool in Brussel van Philipe. In 2010 en 2011 heeft ze een diploma verende middelen gehaald bij Claudia(turntrainster). En in 2014 heeft ze bij de circuskaravaan een opleiding gevolgd voor sociaal circustrainers: circustransformation.
‘Met kinderen werken is zo fijn. Ik wil ze leren trots te zijn op de dingen die ze kunnen. Ik werk graag vanuit het kind, wat willen zijzelf leren.
Wat ik erg belangrijk vind om kinderen mee te geven, is zelfvertrouwen: je bent goed zoals je bent.’

Lucy

Paula Chaves

heeft dans en circus gestudeerd in o.a. New York, Berlijn en Bogota, wat tevens haar geboorteland is en waar ze is opgegroeid. Zij is afgestuurd van de opleiding Choreografie-SNDO aan de Dans en Theater Academie te Amsterdam, de stad waar ze nu werkt als choreograaf, performer en docent. Zeilend tussen de zeeën van theater, dans, circus en performance Art wordt haar werk vaak uitgestald als interdisciplinaire landschappen. Ze heeft een sterke passie voor luchtacrobatiek en heeft geëxperimenteerd met verschillende elementen zoals: tissue, trapeze, elastiek, gordel en touw. Paula is CO-oprichter van Circus Blixem, een autonoom en mobiel circus collectief met wie ze verticale dans opvoert alsmede circus workshops faciliteert. Ze werken samen met andere circus gericht op jongeren en staan bekend om het opzetten van creatieve leer-omgevingen die onderzoek aanmoedigen. Ze heeft samengewerkt met o.a. Amanda Pina – Nadaproductions (AT), Nina Boas (NL/FR), Benoît Lachambre – Par B.L eux (CA), Ko Morobushi (JA) & ‘Aerodanza’- Theatre Aerial Dance Company (CO).

Als docent ligt haar passie in het toedienen van kennis en techniek als een manier om creativiteit, fysieke exploratie & persoonlijke toe-eigening van verschillende disciplines aan te moedigen. Zij is zeer enthousiast om als docent bij Boost te werken

Paula

Sanne Bots de Wit

Heeft jaren gedanst, ging via de dansacademie in Amsterdam, toch naar de toneelacademie in Maastricht, en vervolgens 4 jaar in Eindhoven  aan de drama opleiding van Fontys. Daar heb ik veel lesgegeven (het vak geleerd!) en veel zelf gespeeld (ook heel leuk!) !
In 2004 heeft zij Boost opgericht (destijds nog samen met vriendin Lennie Visser) en voert de dagelijkse en artistieke leiding van Circuswerkplaats Boost.
Sinds 2004 heeft ze zich verdiept in de circuskunsten, veel voorstellingen gezien, veel circus geoefend en veel voorstellingen gemaakt met kinderen, jongeren en circusartiesten!
Nu geeft ze ook de theaterklas les. ‘Zo heerlijk mijn eigen groep. We werken aan teksten, we improviseren veel en leren zo de kneepjes van het vak. Alles komt samen in een voorstelling waarbij er heel hard getraind wordt zodat er echt een professionele voorstelling staat!
Ik geniet van de kinderen, ik geniet er van om hen te zien stralen, worstelen, trainen en weer stralen! Ik vind het een uitdaging hen een Boost te geven, hun eigen kracht te laten ontdekken en hun verder te brengen naar grote hoogte!’

Meer over Sanne, zie Boosters!

Sanne

Guro Falck Olsen
ontdekte de magie van het circus toen ze in Noorwegen (haar land van oorsprong) werkte met vluchtelingen kinderen. Dit werk bracht haar naar Palestina waar ze in 2007 les en optredens gaf met de Palestijnse Circus School. Na het volgen van de pedagogische circus opleiding bij Ecole de Cirque de Bruxelles, belande ze in Amsterdam, waar ze sinds 2009 werkzaam is als circus docent bij Circuswerkplaats Boost, en sinds 2012 ook bij Circus Elleboog. Naast het geven van circusles treedt Guro op met Compagnie with Balls en het jongleur collectief Pass-Partout.
Guro geeft op dinsdag en woensdag de circuslessen.

Guro

Jeroen Regtien

is professioneel jongleur en circusdocent in hart en nieren. Jeroen is een Booster vanaf het eerste uur. Hij speelde ooit in verschillende Boostproducties zoals ‘Trees’ en ‘Man met Hoed’, deed mee als jongleur aan het Boostpodium, is geregeld te zien op het open podium en geeft lessen bij Boost op de zaterdag. Naast Boost maakt hij deel uit het jongleurscollectief Pass-Partout, is hij onderdeel van het muziek-acrobaten trio, Tres Loco’s en werkt hij geregeld voor Moreballs and Most.
Jeroen’s werkwijze op de vloer met de kinderen is vrijheid, laten ontdekken, wel binnen zijn kaders, maar zelfstandig trainen terwijl hij rondloopt en iedereen persoonlijk feedback geeft en hen uitdaagd, nieuwe dingen laat uitproberen. Circuskunst is de kunst van het herhalen, herhalen en herhalen, oftwel oefenen, doen, doen, doen, doen, aldus jeroen! ..

Sonja Wiselius
Voor Sonja is het leven één groot circus vol spannende avonturen.
Een circus van vallen en opstaan, balanceren, focus houden, klimmen en rusten.
Via theater en dans kwam ze met circus in aanraking.
Ze voegde hier haptonomie en de sherborne bewegingspedagogiek aan toe en leerde steeds dieper zien, ervaren en toepassen (met vallen en opstaan!!!) wat zij belangrijk vond om een kind te laten ervaren.
Veronica Sherborne gaf hier de volgende woorden aan;
”Een kind heeft 2 basisbehoeften om zich als mens te kunnen ontwikkelen. Het wil zich thuis voelen in zijn lichaam, waarbij lichaamsbewustzijn essentieel is. En het wil een rijke mogelijkheid hebben om relaties aan te gaan.”
In mijn lessen gaan we spelenderwijs op pad om de mogelijkheden van ons lichaam te ontdekken, we maken plezier in allerlei spelletjes waarbij we elkaar leren kennen en we ontdekken de circusmaterialen ongedwongen.
Hierbij staat ontdekken en iedereen zijn eigen tempo en speel of leerervaring gunnen bovenaan. Waarbij creativiteit, behulpzaamheid, humor en observeren net zo hoog in het vaandel staan als daadwerkelijk geleerde kunstjes. Welkom in ons ”circus van het leven”.Welkom in de les.

Marieke

Marieke